سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاد باد آن روزگاران


ساعت 11:53 عصر جمعه 93/12/1

محمدرضا رحیمی در سال 1385 و زمانی که مسوولیت دیوان محاسبات کشور را برعهده داشت، در اجلاس سالانه مدیران دیوان محاسبات جملاتی را در مدح احمدی نژاد که تنها یک سال از ریاست جمهوری اش می گذشت بر زبان آورد که نمونه آن در طول تاریخ جمهوری اسلامی که چه عرض کنم در طول تاریخ بی‌نظیر است! او گفت: «در سوریه یکی از مسلمانان به من گفت که من معتقدم اگر بنا بود بعد از پیامبر، پیامبری دیگر بیاید، آن احمدی نژاد بود.» از این جملات تنها باید بخدای یگانه پناه برد و صد بار استغفرالله گفت!  سخنان رحیمی موجب شد تا 70 نماینده مجلس خواستار عزل او شوند. غلامحسین الهام سخنگوی دولت هم در سخنانی بدون اشاره به نام رحیمی گفت: «باید به دهن متملق و چاپلوس خاک پاشید. دیوان محاسبات کارش حساب کشی از دولت است و وقتی رئیسش چنین جملات متملقانه‌ای از دهانش بیرون می زند حتما نقشه‌ای در سر دارد.  همان موقع از ته دل ترسیدم و  گفتم خدا بداد برسد. کسی نبود که خاک بر دهان گویندگان  این گونه تملق‌های استفراغ آور بپاشد  و با این جملات سخیف و در کنار فرد دیگری که محمود احمدی نژاد را معجره هزاره سوم نامید، باعث شدند که رحیمی به دولت برود و به مقامات بالا برسد. یعنی به معاون اولی! او دست بردار نبود و بعد از رفتن به دولت از این‌گونه شرین کاری‌ها بسیار دارد! به عنوان نمونه: 14/2/89 در همایش بسیجیان سازندگی گفت: بهترین خرما را در مصر بنام احمدی نژاد نامگذاری کرده‌اند! در سال نود و دو در شورای اداری اردبیل مطرح کرد که خداوند متعال احمدی نژاد را از دل چاه بیرون کشید و به مانند یوسف در راس امور قرار داد!!  البته محمود احمدی نژاد هم این تعریف و تمجیدها را در زمان معاون اولی ایشان بی پاسخ نگذاشت و در فروردین ماه 92 در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی استان کردستان گفت: ما تحت امر فرزند این استان، جناب آقای رحیمی هستیم. و... اما تعریف و تمجید های احمدی نژاد از معاون اولش به همین جا ختم نشد و او تصمیم گرفت پیش از پایان مهلت فعالیت دولت دهم نشان درجه یک خدمت! به رحیمی اهدا کند و اوج ارادت خود را به او نشان دهد  .   البته رحیمی نیز این الطاف بیکران را بی پاسخ نگذاشت و بعد از اخذ مدال گفت: همه نشان های لیافت و خدمت، شایسته و زیبنده خود دکتر احمدی نژاد است. نام دکتر احمدی نژاد در عرصه خدمت رسانی، پیشرفت و تعالی کشور در تاریخ این آب و خاک ماندگار خواهد بود.ا قدامات و دست آوردهای دولت دکتر احمدی نژاد در تمامی بخش ها بی نظیر است و قابل مقایسه با دوره های گذشته نیست. یکی از همین اقدامات تولید شغل است که سالانه 700 هزار شغل تولیدی دولت اصلاحات به تولید فقط چهادره هزار  شغل دولت احمدی نژاد منجر شد تازه اگر بدانیم چیزی بیش از هفتصد میلیارد دلار پول نفت مملکت در قبال آن هزینه که چه عرض کنم حیف و میل گردیده است و رشد اقتصادی 7 درصد دولت خاتمی به منفی پنج و شش دهم دولت دهم رسید. البته به قول رحیمی واقعا بی‌نظیر است!

 از همان روزی که او به عنوان استاندار وقت  در آرای سید محمد خاتمی در کردستان دست برد و او را شکست خورده استان کردستان در مقابل ناطق نوری اعلام کرد باید معلوممان می شد که این فرد برای رسیدن به هدفش دست به هرکاری خواهد زد.

انتخاب رحیمی به عنوان معاون اول دولت دهم سرآغاز طرح حواشی و جریانات مختلف در مورد او در رسانه ها بود تا جایی که اتهامات فساد اقتصادی به وی مطرح شد و نام وی با حروف اختصاری «م.ر» مدت ها نقل محافل رسانه ای و مصاحبه های مسئولان دستگاه قضا بود. محمود احمدی نژاد  که همواره دولتش را پاکترین دولت تاریخ معرفی کرده است گفت که اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده در تلویزیون از مردم عذرخواهی می کنم. البته از محمود احمدی نژاد بعید است که بیاید و از مردم عذرخواهی کند. که او رسما در مناظره با مهدی کروبی در مورد جملاتی که در باره هاله نور در مقابل دوربین و حضور حضرت آیه اله جوادی آملی مطرح کرد و همه دیدیه‌اند به راحتی تکذیب کرد.  همانروز که رحیمی و فاطمه رجیی تملقش را می گفتند، او باید بنا به دستورات دینی‌امان خاک بر دهان اینان می‌پاشید اما او نیز متقابلا به تعریف و تمجید از این دو نفر پرداخت تا جایی که همین آقای "م. ر" به سمت معاونت اولی وی منصوب گردید. یادمان باشد که حضرت امام در مقابل جملات مرحوم فخرالدین حجازی چگونه برخورد نمود! به هر صورت دست تقدیر کار خودش را کرد چهارشنبه دوم بهمن ماه دیوان عالی کشور حکم قطعی تحمل زندان به مدت 5 سال و 91 روز، رد مال (بازگرداندن) 2 میلیارد و850 میلیون تومان و پرداخت جریمه به مبلغ یک میلیارد تومان را در مورد محمدرضا رحیمی و به اتهام اخذ رشوه و تحصیل مال از طریق نامشروع اعلام کرد. رحیمی پیش تر ازسوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به 15 سال حبس، 2 میلیارد و850 میلیون تومان رد مال ویک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود که پرونده با اعتراض متهم برای رسیدگی درمرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد و شعبه 11 دیوان عالی کشور پس از انجام بررسی ها، ضمن تایید رد مال و جزای نقدی، مدت حبس متهم را از 15 سال به پنج سال و 91 روز کاهش داد. باید به دستگاه قضای مملکت در این خصوص دست مریزاد گفت. شجاعت این دستگاه دراین مورد قابل تقدیر است.

من نمی‌دانم که پول‌هایی که رحیمی برای آن باید به زندان برود برای خودش هزینه کرده یا به 170 نماینده مجلس پرداخت کرده تا از دولت حمایت کنند، اما هرچه هست این پول‌ها برای دولت احمدی‌نژاد هزینه شده و عدم حمایت احمدی نژاد از رحیمی کمال ناجوانمردی است. روزگار غریبی است آقای رحیمی تو هرچه داشتی در حمایت از احمدی نژاد گذاشتی و او در این زمانی که حکمت قطعی شده است و باید به زندان بروی دست از حمایتت کشیده تا برای همه ما درس بزرگی باشد که همه تخم مرغ‌هایمان را در یک سبد نگذاریم.  حق داری که بگویی من چوب لجبازی‌ها و آبروبری های احمدی نژاد را می خورم! بهمن ماه است ما شور هیجان و انقلاب و من همیشه در بهمن می گویم انقلب ینقلب و انقلاب. اما حالا در این بهمن ماه که حکم رحیمی قطعی شده می گویم اختلس یختلس و اختلاس!.

 


¤ نویسنده: علی محمد نظری

نوشته های دیگران ( )

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
61
:: بازدید دیروز ::
45
:: کل بازدیدها ::
356770

:: درباره من ::

یاد باد آن روزگاران

علی محمد نظری
من اگر وقت داشتم بیشتر می نوشتم. اینجا حدیث نفس است. نوشتن در باره خویشتن است و شاید در باره دنیایی که در آن بسر می بریم.

:: لینک به وبلاگ ::

یاد باد آن روزگاران

::پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

آتش، قیصر امین پور . آملا عباس، قره بنیاد . اعراف . امام حسین (ع)، محرم، آیه اله بروجردی . اولین روز دبستان . بابا شهباز . بلاگفا. دفتر ایام . پرویز شهریاری . حج، عید قربان . حضرت ابوالفضل، نوحه سرایی . حضرت داود (ع) . حمید مصدق، سیب . دماوند . دماوند، راسوند، سفیدخانی . دماوند، کوهنوردی . دوره گرد . دیوار کعبه . ربنای شجریان . رسمی قطعی . رمی جمرات. بلعام بن باعور، . رمی جمره- ابراهیم خلیل الله . روستای سیدون . سرمین منی، مشعر، عزفات، حج . سیل، روستای سیدون . شهید ابراهیم نظری، ابراهیم همت، ابراهیم حاتمی کیا . شیخ اصلاحات، میرحسین، انتخابات 22 خرداد . شیخ صنعان . عاشقی، نماز شب . عشق پیری . عمره مفرده . عید رمضان . کتاب قانون، پرویز پرستویی مازیار میری . گوزن ها، مسعود کیمیایی . گوسفند سرا. دماوند . لجور . ماه رجب، . محمد رضا مجیدی . نوروز . هوشنگ ابتهاج . یزد، شیرکوه، دکتر محمد مشتاقیون .

:: آرشیو ::

گل های مکزیک
نقد فیلم
سیاسی
مذهبی
شعر
شخصیت ها
خاطرات
داستان
اجتماعی
سفرنامه
آبان 90
مهر 90
شهریور 90
مرداد 90
تیر 90
اردیبهشت 90
اسفند 89
دی 89
آذر 89
آبان 89
آذر 84
آذر 90
دی 90
اسفند 90
بهمن 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
شهریور 91
مرداد 91
دی 91
آذر 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
بهمن 92
اسفند 92
فروردین 93
خرداد 93
اردیبهشت 93
تیر 93
مرداد 93
مهر 93
دی 93
اردیبهشت 94
اسفند 93
خرداد 94
شهریور 94
دی 94
بهمن 94
خرداد 95
اسفند 94
تیر 95
مرداد 95

:: اوقات شرعی ::

:: لینک دوستان من::

.: شهر عشق :.
بوی سیب BOUYE SIB
انا مجنون الحسین
گزیده ای از تاریخ تمدن جهان باستان (ایران، مصر‍، یونان
تا ریشه هست، جوانه باید زد...
مکتوب دکتر مهاجرانی
یاداشت های یک دانشجوی ریاضی
حاج علیرضا
سهیل
حیاط خلوت
بانو با سگ ملوس(فرشته توانگر)
صد سال تنهایی(هنگامه حیدری)
یادداشت های یک دانشجوی ریاضی(محسن بیات)
پردیس( حسین باقری)
دستنوشته های بانو

:: لوگوی دوستان من::




::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::