• وبلاگ : ياد باد آن روزگاران
  • يادداشت : تعطيلات
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + جابر 
    برادر بزرگوار نظري اگر نقدي به تعطيلات داريد درست است .ولي پيگير تعطيلات عيد باشيد که پانزده روز مملکت به کما مي رود نه گير بديد به عاشورا و تاسوعا حسيني که از شما بعيده.
    پاسخ

    سلام برادر به آن‏ها نيز گير داده‏ايم. پيروز باشيد.
    + يک دانشجوي ايراني 
    سلام استاد،
    نوشته اخير شما مثل هميشه جالب بود. اگر اجازه داشته باشم، به نظر بنده مشکل مملکت از تعطيلي زياد نيست. از کيفيت کار است. افزايش بهره وري در فعاليت هاي ما خيلي پررنگ نيست. چه در کلاس درس و چه در کلان مملکت.
    در مورد تاسوعا :
    امام صادق(ع) فرمود: «تاسوعا روزي است که حسين(ع) و اصحاب او در کربلا محاصره شدند و سپاه شاميان بر ضد آنان گرد آمد. ابن زياد و عمر سعد از فراهم آمدن آن همه سوار خوشحال شدند و آن روز، حسين(ع) و يارانش را ناتوان شمردند و يقين کردند ديگر براي او ياوري نخواهد آمد و عراقيان او را پشتيباني نخواهند کرد» سفينه البحار، ج 1، ص 312
    علت تعطيلي تاسوعا براي عزاداري، عظمت مصائب ياران امام حسين (ع) در اين روز و بسته شدن آب و به ويژه توجه خاص به رشادت هاي حضرت ابوالفضل (ع) است که اين روز به نام ايشان هست.


    من را ببخشيد اگر مطلب طولاني، مطالب شما آدم را سر ذوق مي آورد.
    سلام
    خوب هستيد؟

    مطالب واقعا عالي داريد!

    لذت برديم!

    بهتون تبريک مي گم.

    تمايل داشتيد به سايت ما هم سر بزنيد.

    اگر تونستيد هم سايت ما رو لينک کنيد.واقعا به حمايتتون نياز داريم
    ممنون

    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ يكشنبه 93 مهر 20 نوشته شما با عنوان تعطيلات برگزيده شده و در جايگاه تيتر دو در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب هما و دبير سرويس آن سادات موسوي بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.