• وبلاگ : ياد باد آن روزگاران
  • يادداشت : دو راهي انتخابات
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + شاگرد کوچکتان 
    حافظ شب هجران شد بوي خوش وصل آمد
    شاديت مبارک باد اي عاشق شيدايي

    سلام بر هاشمي درود بر خاتمي تبريک به روحاني

    استاد عرض و سلام و تبريک من را بپذيريد
    خدا را شاکريم که دوستداران اعتدال و آباداني کشور واصلاح امور را عزيز گردانيد
    + يه دانشجوي معمولي 
    برام پيامک اومده که نتانياهوي گور به گور شده با اين مضمون گفته که از وقتي فلاني کانديدا شده ار ترس خواب ندارم و ... و نتيجه اخلاقي اينکه بايد به همون فلاني راي بديم. من اين حرف و قبول دارم که اگه خواستيم کاري کنيم، ديديم که دشمن خوشحال ميشه، اون کار اشتباه هست. و اين کاملا درسته. ولي اگه يه روزي دشمن پدر سوخته ما کلک بزنه و فعل معکوس در کنه، اونوقت تکليف چيه؟

    خدا نکنه دست ملتي خالي باشه. خدا نکنه ملتي يار و ياوري نداشته باشه. دلم گرفت وقتي خبر کشتار فجيع شيعيان و شنيدم. دلم شکست وقتي گريه بازماندهاشون و ديدم. بغض گلوم و مي فشرد وقتي ديدم يه گوشه دنيا حق تنهاست. من هم با شما موافقم. نه مي گم به نظام راي بديد، نه مي گم به تکليف عمل کنير، نه مي گم از کسي تبعيت کنيد و نه مي گم به کس خاصي راي بدهيد. فقط مي گم راي بدهيد. مثل ماهي ها و مثل گنجشک ها که وقتي دشمن به آنها حمله مي کنه دور هم جمع مي شن، فقط مي گم بياييد دور هم جمع بشيم. که قدرت ما تو اجتماع ما نهفته است.

    سلام آقاي دکتر. حال شما چطوره؟ آقاي دکتر بچه که شولوغ کنه گوشش رو ميپيچونن اگه خيلي پررويي کنه يه دونه هم ميزنن زير گوشش! حرفاي شما مثل اون پدربزرگ مهربونه که مياد واسطه بشه که نزنن وگرنه اين بچه بي تربيت بيش از اين ها حقشه!
    + برادر شما! 
    با سلام
    من فکر مي کنم کليد حل اين مشکل نيز در دستان آقاي روحاني است.
    از او بخواهيد که با انداختن اين کليد بر در بسته ي اين تعدد اصلاح طلبان و اصولگران اين مشکلات را نيز همانند مشکلات اقتصادي و سياسي و فرهنگي حل کند.
    يا حق.
    + ashkan88 
    سلام جناب دکتر.گيريم که انتخابات مهندسي شده هم باشد آيا مايوس بودن و راي ندادن ما مشکلي را حل خواهد کرد؟اگر توان مهندسي آرا در سيستم موجود باشد صد البته که ميزان مشارکت هم هم از قبل تعيين شده و همه چيز منتظر ساعت 6 بامداد 25 خرداد است ولي به نظر من با توجه به حواشي سال 88 و اتفاقات آن مسئولين سيستمي کشور نهايت سعي را خواهند داشت تا اعتماد از دست رفته را بازگرداند و براي اينکار هم کمترين هزينه را خواهند پرداخت چرا که در غير اينصورت نيازي به رد صلاحيت هاشمي نبود مي توانستند اجازه حضور دهند و آراي او را مصادره کنند.اعتقاد دارم انتخابات شفاف و بي شبهه اي پيش روي داريم و اگر اصلاح طلبان به اجماع برساند شايد در دور دوم شانس برتري پيدا کنند ولي دور اول پيشتازي با کانديداي اصولگرا خواهد بود چرا که همچنان شکاف اصلاح طلبان در ميان خواص و عوام پابرجاست خواص به اصطلاح روشن يا راي نمي دهند يا در صورت راي دادن ميان روحاني و عارف مردد مانده اند عوام هم که منتظر چراغ سبز رهبران اصلاح طلب براي اجماع هستند مع الوصف شرايط خوبي براي اصلاحات و آينده آن نميتوان متصور بود.