• وبلاگ : ياد باد آن روزگاران
  • يادداشت : نظريه نسبيت انيشتين
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    يکي از نوشته هاي آلبرت اينشتين که به يک روايت از ديدگاه‌هاي او درباره خدا و مذهب مي پردازد، قرار است تا چند روز ديگر روي سايت «اي‌بي» به حراج گذاشته شود. مبلغ پايه براي اين حراج، سه ميليون دلار اعلام شده است.

    به گزارش شبکه تلويزيوني «سي‌ان‌ان» آلبرت اينشتين در نامه خود که به زبان آلماني و در سال 1954 نوشته شده آشکارا گفته است:«واژه خدا براي من چيزي نيست جز نمودي از سستي انسان و محصولي از ضعف‌هاي او؛ همان طور که کتاب مقدس مجموعه‌اي از افسانه‌هاي قابل احترام ولي بدوي است.» اين فيزيکدان نظري و ارائه دهنده نظريه نسبيت در ادامه تأکيد مي‌کند،«هيچ تفسيري هرقدر زيرکانه هم که باشد، اين موضع مرا تغيير نخواهد داد.»
    پاسخ

    سلام دوست خوب. نمي دانم اين مطلب چقدر صحت دارد. نامه هايي وجود دارد كه مي گويند انيشتين شيعه شده است و معراج حضرت رسول را مثالي آشكار از نسبيت مي داند. من در باره صحت و سقم هر دو كه از منهاي بينهايت تا + بي نهايت گسترده است مشكوكم. يا حق
    + رياضي و ديگر هيچ 
    سلام آقاي دکتر ،باعث خوشحالي من هست که استادي با علم شما دارم و تجربه گرانبهايي است شاگردي شما .مطالب زيبايي در وبلاگتان جمع آوري کرديد و قابل ستايش است که به دور از رشته تحصيلي شما در ادبيات هم دستي داريد .
    پاسخ

    سلام ممنونم دوست خوب از حضور شما.